måndag 27 juli 2009

Det är morgon.

Klockan är 10.18. Det regnar. Jag somnade bevisligen ifrån bloggandet i natt. Ovanpå överkastet med macen bredvid mig. Återupptar inlägget om gårdagen nu. Jag tar det från början.

Söndag. Är inte det minsta bakfull. Anledningen är helt enkelt att jag beslöt mig för att inte följa med Ulf och Pelle ut. Det skulle visa sig att ett par öl skulle bli en mindre krogrunda. Ändå är jag trött i ögat. Somnade inte förrän runt tre. Hade nämligen ägnat mig åt nattlig mulitasking; kollade Kalifornia på trean, bloggade, youtubade och facebookade på en och samma gång. Söndagmorgon, sol på himlen, klar i huvudet om än med några timmar för lite sömn alltså. Äter frukost länge. Kaffe, jucie och knäcke med kokt ägg och kaviar. Sveriges Radio P3. Tar upp bloggandet igen och gör ett inlägg om fassan och 50-talet. Han ser ut lite som James Dean på bilden.

Klockan 12.44 ringer Ulf. Jag har checkat tiden i mobilen. Jag föreslår en promenad till Röda Sten. Ulf föreslår lunch. Vi kompromissar. Lunch på Röda Sten. Ulf kommer 13.26. Jag har checkat tiden i mobilen. Han ringer mig nämligen när han står utanför dörren på framsidan. Jag ber honom komma runt på baksidan för det är där jag sitter.

Jag bjuder på kaffe och sommarprat i P1 med Magnus Carlsson innan vi beger oss iväg för lunch. Ulf säger att han är vrålhungrig och vi beslutar oss för Red Lion på Mariatorget istället för Röda Sten. Tillbaka till brottsplatsen med andra ord, säger jag. Det var ju här jag blev förväxlad med han som grundade Broder Daniel.














Det är nu det händer. En stor Hof istället för vatten ger verkligen mersmak. Fast det blir bara en. Just nu. Mätta och belåtna promenerar vi ner mot Klippan.



























(Klockan är nu 11.42. Det går lite trögt med skrivandet. Flera timmars barhäng gör sig påmind. Måste lägga mig på soffan en stund. Återupptar bloggandet om ett tag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar