tisdag 2 februari 2010

Göteborgs bästa lunchställe som serverar svensk husmanskost är ...

Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg. Jag är fullständigt medveten om det. Och det är kul att så många saknar mina blogginlägg. (Ja ja, ni är många som tycker det är förbaskat skönt att slippa att det plingar till i Iphonen eller på Facebook också.) Oavsett vilket så är anledning att jag helt enkelt fått fokus på annat än att göra blogginlägg just nu, men det kommer säkert ändra sig.

Jag åt lunch På Hörnet idag. Stekt fläsk med löksås. Riktigt bra. Dock inte alls i nivå med Sandberg Månsson som är i en klass för sig när det kommer till svensk husmanskost. Hörnets personal däremot är fantastisk. Två söta servitriser som alltid möter dig med ett genuint leende. Du känner dig som den viktigaste lunchgästen för dagen. Där slår de till och med Pia på Sandberg Månsson på fingrarna. Ett annat hyfsat bra lunchställe när det kommer till svensk husmanskost är Aguarelle på Rosenlundsgatan. Trots bambakänslan och högljudd lokal.

Alltså. Göteborgs bästa lunchställen som serverar svensk husmanskost är just nu:

1) Sandberg Månsson *****
2) På Hörnet ****
3) Aquarelle ***
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Passa dig för Gamle Port.

1 kommentar:

  1. Hos Sandberg Månsson är det en njutning att äta varje gång. Fråga mig.

    SvaraRadera