torsdag 25 juni 2009

Märk världen.

Jag åt lunch med Ola idag. En ytterst spirituell lunch skulle jag vilja påstå. Vi behandlade de riktigt små ämnena som kärlek, meningen med livet och rekarnation. Ola gav mig några boktips som han lovade mejla mig. Jag gav honom ett. Märk världen. Tor Nørretranders. Jag hävdade att det säkert var tjugo år sedan jag läste den. Hur det nu gick till när boken översattes till svenska 1993 har jag ingen aning om. Vad säger det om mig mer än att jag tydligen överdriver en del? I alla fall var det fassan som fick mig att läsa den. "Läs den grabben. De första hundra sidorna är tunga. Skumma dem om du måste, men läs den."
















Så omslaget såg ut när jag läste den. Den finns även i ny pocketupplaga från 1999 med annat omslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar