måndag 29 juni 2009

Übersetzung!

Fotografen har precis vankat baklänges nedför trappan och dragit i väg med sin dramaten i släptåg. Helt tydligt har han väldigt ont i ryggen. Han skulle möta upp fru med barn som tappert väntat hemma hos en väninna. Jag ska förhoppningsvis hjälpa honom med formgivningen av hans första egna fotobok. Kul ska det bli. Han har väldigt bestämda åsikter om vad han gillar och inte. Hans namn får förbli okänt så länge.














Fassan har också formgivit böcker. Bland annat åt bästa vännen Carl Magnus. En liten bok med stor konst. Med texter av Sigrid Falkman. Boken heter "Skulptur". Jag har länge känt till en hemlighet med boken som jag aldrig berättat för Calle. Det är ett korrekturfel i den och det var jag som upptäckte det. "Säg för helvete inget till Calle", sa fassan. Det gjorde jag heller inte heller. Förrän nu. För du läser väl fortfarande bloggen Calle? Ser du det trots att bilden blev något oskarp? Var inte arg på fassan, han gjorde det inte med flit.














Jag var tvungen att plocka fram boken på nytt, nu när jag kom att tänka på den. Jag sitter här i min Eames-gungstol och bläddrar. På väggen bredvid hänger tre grafiska blad av Carl Magnus. Två har jag köpt. Ett har jag ärvt av fassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar