onsdag 2 december 2009

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Brothers nya kampanj mer än att den inte säger så mycket.

Nu har jag under kanske en veckas tid passerat olika abribustavlor från Brothers senaste utomhuskampanj. Ni vet de med hockeybröderna Henrik och Joel Lundqvist. Och det är inget fel på bilderna. Peter Gehrke är en erkänt duktig fotograf. Bröderna är ju snygga killar som trots allt gör sig rätt bra som modeller. Men vad sjutton säger det om Brothers, mer än att visa tvillingar är ett sätt att visualisera varumärkesnamnet.

Okej, Brothers vänder sig till medelsvenssons som gillar att kolla på sport och inte vill sticka ut från mängden. Så långt är det kanske rätt. Fast jag undrar ändå. Jag tycker nog att Brothers borde bjuda på lite mer attityd kring vad de står för som varumärke. Eller vänder de sig enbart till bröder?

2 kommentarer:

  1. Men Jonas ... hockey ÄR attityd. Och Brothers har ju inte låtit den där fräna fotografen ta bilder på allsköns sportlovers hemma i tv-soffan eller i sportsbaren. Det är ju King Henrik och hans brorsa på bilden. NHL-proffs! En guldmedaljör i OS ... jag menar vem vill inte köpa kläder från samma kedja som två sådana där VINNARE?

    SvaraRadera
  2. Inte jag, men jag är ju å andra sidan gaisare och tycker hockey är trist.

    SvaraRadera