fredag 18 december 2009

Winners and losers.

Jag fått tillbaka min plånbok. En städerska på Stars'n Bars hittade den slängd någonstans. Självfallet utan VISA-kort. Och mitt bonuskort på Hemmakväll, dvd-butiken. Jag har spärrat båda. Gymkortet för flera tusen låg kvar. Det enda med rejält värde för ficktjuven. Fysiken har nytt system och han (jag förutsätter att det är en kille) hade kunnat träna eller sälja det. Loser.

Jag insåg den här morgonen att Kisen och Kepsen lagt ner att träna varje vardagsmorgon. Eventuellt tränade de i går morse när inte jag var där. Det är nog ett klokt beslut. Musklerna behöver vila. Framförallt Kepsen behöver nog ett par sovmornar i veckan också.

Lyssnade på Musikenhjälpen i morse. De spelade Joel Almes "Snart skiner Poseidon". Jag hävdar fortfarande att det är Allsvenskans bästa fotbollshymn. Och nej, jag är inte IFK:are, jag är gaisare.



Det lackar mot jul också. Det märks på något sätt. Min energi börjar sina. Jag behöver vara ledig.

3 kommentarer:

  1. Man kan inte gilla den där du nämner om man är GAIS:are. Lyssna in dig ordentligt på Gårdakvarnar och skit så kommer du tycka att den är bäst. Vi i Göteborg blir hjärntvättade av bla Göran Johansson och Glenn Hysén i smyg, det är därför du gillar han vad han nu heter som jag helst inte ens nämner vid namn.

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnar och lyssnar och hävdar trots allt att "den där låten jag nämner" är en bättre fotbollshymn. Jag önskar att Joel tar sitt förnuft till fånga och kliver över på rätt sida han med. Låten är för evigt besudlad till trots. Jag inser det.


    Ps. Man skriver gaisare i löpande text Ds.

    SvaraRadera
  3. Tja, jag behöver väl inte säga så mycket mer här…

    SvaraRadera