onsdag 2 december 2009

Härmed introducerar jag Johan och PT-Anna.

Jag tänkte nu bjuda dig kära läsare på ytterligare en uppdiktad historia från gymmet. Jag säger uppdiktad för jag känner ju faktiskt inte personerna jag skriver om, utan gör bara mina antaganden efter iakttagelser jag gör. Som ni kanske har märkt är jag inte heller sen med att dementera vissa påståenden om jag plötsligt inser att jag haft fel. Tyvärr är ju oftast sanningen betydligt tristare än den uppdiktade iakttagelsen, men så är det ju bara.

Denna nya förväntade följetong har ingenting med Kisen och Kepsen att göra. Faktum med så har de inte behagat träna på ett par morgnar. Kanske är det så att Kisen är på affärsresa. Han skulle ju som ni kanske minns både till Taiwan och USA. Och som ni alla vet, tränar inte Kisen gör inte Kepsen det heller.

Nä, den här lilla iakttagelsen handlar om ett helt annat par. Och jag tänkte börja berätta lite om killen. Han är några år över trettio, har ett antal kilos övervikt som framförallt satt sig runt mage och haka. Jag skulle absolut inte kalla honom för överviktig, men ett antal kilo trivselvikt har han lagt på sig genom åren. Han har väl inte satt träningen i första rummet.

Antingen bor han lite utan för centrum eller så jobbar han lite utanför sta´n för han tar bilen till gymmet. Det här vet jag med bestämdhet, för det har jag själv noterat. Jag är så förbaskat dålig på bilmodeller, men jag har för mig att det är en röd kombimodell av svensk modell. Jag ska kontrollera det lite nogrannare om jag får möjlighet.

Han är singel, jobbar på ett medelstort företag och igår hade de julbord på Palace. Det sistnämnda vet jag, för det hörde jag honom berätta för den där tjejen som jag snart kommer att nämna några rader om. Han gjorde det med några retliga tungvrickningar som gjorde att orden inte kom så självsäkert som han önskat.

Tjejen är några år yngre än vad han är. Jag skulle tippa på att hon är runt tjugofem. Hon är inte särskilt lång, för att inte säga kort, blond och i mitt tycke väldigt söt. Och hon är hans personliga tränare.

Jag har lagt märke till dem i en dryg vecka, kanske två. Deras första lite trevande start och nu något självsäkrare möten. Under deras gemensamma pass där hon instruerar pratar och skrattar de oavbrutet. Till skillnad från när jag stötte på Kisen och Kepsen första gången så stör det mig inte alls. Anledningen är nog mest att vi befinner oss på helt skillda ställen på gymmet så jag hör dem inte så väl.

Jag är helt övertygad om att killen redan har blivit förälskad i den lilla söta blondinen och det märks att hon åtminstone är lite förtjust i honom. I alla fall är hon förtjust i att han är förtjust.

Så nu har jag introducerat er för bloggens nya par. Jag skulle rätt enkelt kunna kolla upp vad hon heter, men det hade jag inte tänkt att göra. Det är ju inte ett dugg intressant. Vi kallar henne för PT-Anna. Killen är en väldigt vanlig svensk kille så han får heta Johan. Varmt välkomna till bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar