måndag 28 december 2009

Kvack kvack.

Nä nu får det vara slutkvackat om den där ankan. Att hon skulle knipa käft är nog för mycket att önska, hon "veuågarrr ju hau starrrka euåsikterrr", men det är hög tid att vi alla slutar att bry oss om hennes dumheter till uttalanden och fullständigt innehållslösa teveprogram. Det är dags att låta hennes kommentarer gå in genom ena örat och ut genom andra. Låta kvackandet rinna av oss som vattnet på en gås. Kort och gott – fullständig ignorans.



Nu är inte jag en människa som tycker att vem som helst inte ska få tycka och tänka vad som helst. Nej, tvärt om ställer jag mig till hundra procent bakom den fria viljan. Det är bara det att mrs Anka har blandat ihop (eller ihopa, som hon skulle ha sagt) äpplen och päron. Man får ha vilka åsikter man vill, därmed inte sagt att andra måste hålla med eller lyssna till dem. Särskilt inte när hennes så kallade "starka åsikter" grundar sig på bevisligen fullständigt felaktiga fakta. Som hennes exempel att "svenska ungdomar inte vill jobba för att de har kommit på att man tjänar mycket mera på att leva på bidrag".



Anna Anka har fått sina femton minuter. Med råge. Under den här tiden har hon kvackat samma ramsa om och om igen. Att svenskar inte vill arbeta hårt och sedan gnäller för att de går miste om en väska från Gucci eller Dior. Att svenska kvinnor inte passar upp sina män som de borde göra och ser till att vara vältränade och slimma för att vara presentabla vid mannens sida. Och vilken otroligt ful tapet det är i hotellsviten. Jag undrar vem det är som gnäller egentligen.

Anna Anka tycker att hon är guds gåva till mannen. Hur vore det med en gnutta självinsikt? Jag vet hur fassan hade uttryckt det. "Nä min själ. Nu får det fan ta mig va nock med dumheter."

2 kommentarer:

  1. Xxxx Anka är en uppblåst ballong enbart fylld med luft och bajs, eller en kalkon större än kalkonen själv. Xxxx Anka är en gåva till nöjesjournalister som tror, verkligen tror att vi människor behöver läsa om hennes meningslösa liv och åsikter. Min ungdoms hjälte Robert Aschberg har dalat till botten på min stege nu.

    Nä min själ. Nu får det fan ta mig va nock med dumheter. Ge mig ett 2010 utan denna sörja och ge mig något att tro på och glädjas åt istället!

    SvaraRadera