onsdag 16 december 2009

Psykolgisk thriller med Lena Andersson i huvudrollen.

Jag kollade alldeles nyss in programmet "Sommarpratarna" på svt play som sändes i går på tv. Avsnittets huvudpersoner var genomsnälla Babben Larsson tillsammans med pratkvarnen Claes Malmberg, tråkiga Jonas Björkman och den sympatiske Jonas Karlsson. Och inte minst psykfallet Lena Andersson! 39 år, författare, skribent och fullständigt instabil!



Jag har läst Lena Andressons debut och mindre genombrott "Var det bra så?" och måste tillstå att jag tyckte den var rätt underhållande. Min bild av henne var att hon är 60- eller 70-talist, vilket stämmer och uppvuxen i betongförort. Vilket jag inte har en aning om. Min bild var definitivt inte så som hon framställdes i programmet. Hualigen. Hon gav mig verkligen kalla kårar. Jag skulle inte vilja vara i den killes kläder som hamnar i en relation med den här kvinnan.

1 kommentar:

  1. har följt dina funderingar ang din blogg, håll ut, det är alltid segt ibalnd, du har lyckats med konststycket att få mig att läsa en blogg regelbundet, det du, sen kan jag även meddela att vart ska du gå...kommer att spela in under julhelgen med en delvis ny grupp, mer om det kommer på hemsidan så småningom...ekis

    SvaraRadera