tisdag 26 januari 2010

Fan jag glömde min vattenflaska på gymmet igår.

Nu så här någon vecka efter att jag tagit död på Kisen och Kepsen har jag drabbats av dåligt samvete till er som jag har förstått saknar dem. En liten gnutta dåligt samvete, inte mer. Jag vill ändå gottgöra er på något vis och lugna med att berätta att jag kommer fortsätta med inlägg rörande mina små betraktelser från det vi i dagligt tal kallar "gymmet". För er som regelbundet besöker ett finns säkert en viss mån av igenkänning. Till er som aldrig besökt ett gym vill jag säga: jag vet att tröskeln är hög, det är inte farligt och långt ifrån alla är vältränade. Så ja, nu känns det väl mycket bättre?

Härmed inleder jag en ny följetong som jag väljer att kalla "Fan jag glömde min vattenflaska på gymmet igår". Det är nämligen så att varje morgon så står det minst en vattenflaska på den där hyllan. Det är ett undantag om det inte gör det. Troligtvis är det städaren som ställer dit kvarglömda flaskor som han hittar i omklädningsrummet. Flera gånger har jag tänkt att knäppa av en bild och den här morgonen gjorde jag det. Så varsågod. Kvarglömd flaska nummer ett:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar