tisdag 12 januari 2010

Kostymdramat blev till ett verkligt drama.

I ögonvrån ser jag en man kliva in genom dörren bakom mig. Han ger mig en lätt knuff i ryggen när han passerar mig, på sin väg in i lokalen och fram till butiksdisken. Min första reaktion är att gå fram till honom och fråga vad fan han sysslar med. Jag var faktiskt före honom i kön. Men sedan noterar jag hans storlek, gör en snabb bedömning om mina chanser vid ett eventuellt handgemäng och låter saken bero. Va fan, så bråttom hade jag inte. Så här i efterhand tackar jag min lyckliga stjärna. Mannen drar nämligen fram en pistol ur jackan och skriker; "Alla ner på golvet, detta är ett rån!"

Cliffhanger. To be continued.

1 kommentar:

  1. Tjena, vad du drog ut på den här historien, men nu blev det riktigt spännande. Nu är det elakt att hålla oss på halster så här. Berätta nu!
    Att du överlever framgår förstås, men vad hände?
    Kan tänka mig att när du låg där så kändes väl 9000 för en kostym inte så dumt ändå?
    Berätta. Berätta!

    SvaraRadera