måndag 4 januari 2010

Kostymhistorien fortsätter.

"Du får sätta i kortet igen. Köpet verkar inte gått igenom", sa kille bakom disken. "Eh jasså, det stod att jag kunde ta kortet", mumlade jag och sätter i kortet igen. Köpet går igenom. "Du kan ju ta det här kvittot också, ifall ifall", sa han och häftade på slippen från det avbrutna köpet. "Gott nytt år!"

Jag önskade honom tillika och lämnade butiken med en smått olustig känsla i kroppen. Bara för någon vecka sedan blev jag bestulen på min plånbok och sedan glömde jag kvar min IPhone hemma när jag samma dag skulle ta tåget till Uppsala. Jag befann mig i en något disträ värld fylld med olyckliga situationer.

Istället för att bege mig raka vägen hem tog jag därför vägen förbi uttagsautomaten vid Järntorget. Jag ville se om det var draget en extra gång på kontot.

Cliffhanger. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar