fredag 8 januari 2010

Kostymdramat fortsätter. Banken kopplas in.

"Jag har pratat med vår betalningstjänst och de lovade att endast dra den ena betalningen", sa killen i butiken. Jag tömde slatten i koppen. "Okej, och vad innebär det? Beloppet är ju redan reserverat för köp", säger jag sen. "Det kanske är lika bra att du ringer din bank och ser till att de bevakar så att inte för mycket pengar dras. Du kan låna min telefon", svarar han. Strul, tänker jag tar upp min IPhone ur fickan. "Du vill inte låna min telefon", sägar butikskillen igen."Nej fan, det är ju inte det som är problemet." Jag går ut ur butiken för att kunna ringa ostört.

Genom nummerupplysningen blir jag kopplad till ett bankkontor i Göteborg, för att genom deras sura växeltelefonist bli vidarekopplad till Telefonbanken. Det var dom som hade hand om sådana här ärenden tydligen. En kille svarar i andra änden och jag berättar hur det låg till. "Nej vi kan inte göra något åt saken", var hans raka besked. Jag blev inte det minsta förvånad.

Cliffhanger. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar