fredag 15 januari 2010

Fredagslåten!

Ja så var det då fredag igen. Och på den soliga byrån Sunny side up har vi som tradition att välja varsin låt för att dansa, sjunga, joddla in fredagen. Förutom dessa små upptåg så publicerar jag alla låtval här på bloggen. Vilket visat sig vara väldigt uppskattat, inte bara för oss på byrån. Varje vecka får jag mejl och publiceringar på min facebooksida från folk som vill bidra med sitt val. Ibland väljer jag också att gå dem till mötes och publicera även deras val. Generositet är livets dygd. Denna vecka gör jag två personer lyckliga. Frida och Sven-Erik.

Men först ut blir Robban som just nu befinner sig i Frankfurt på mässa. Vi har fått besked om att det gått ruskigt bra.



Näst på tur har vi Johan som sin vana trogen kör rak och skitig rock'n'roll!



Formgivar-Åsas val är alltid spännande. Mest för att jag inte har någon riktig koll på hennes musiksmak. Åsa är uppfödd enbart på vegetarisk föda och det sätter ju sina spår. Jag skulle bli förvånad om Åsa valt WASP och "Fuck like a beast" till exempel.



Ruth är numera snabb att välja fredagslåt. Hon har dessutom blivit tvingad till att gå med i Facebook. Det sätter sina spår att jobba här på byrån.



Aludd hade egentligen ett helt annat val, men den filen gick inte att bädda in. Vissa filmer är ju som bekant låsta för inbäddning. Så det fick bli den här istället.



Anderz kom in med ett lite oväntat val. (För att vara Anderz.) Det blir nog en lugn helg för min långhåriga kollega.



Så var det då mitt val. Jag riktar in mig på en lugn helg jag med så jag går i Anderz fotspår.



Jan "Nusse" Dahlins val. Vet ni varför Nusse kallas just för Nusse? Jo så här ligger det till. När lille Jan var liten grabb gillade han inte sitt namn, så han hittade helt enkelt på ett nytt. Han var påhittig redan på den tiden.



Therese är nyligen hemkommen från down under. Kan det möjligen vara så att det präglat hennes låtval? Det visar sig nu.



Den här veckan presenterar jag alltså en ny fredagsgäst i form av Frida, som du allt som oftast finner bakom baren på Hemma Hos i Haga där hon serverar öl, vin och smårätter. Om du inte redan besökt denna trevliga kvarterskrog så gör det.



Som fredagsgäst nummer två har vi Sven-Erik som driver klubb på Ritz på kvällarna och jobbar på Solberg på dagarna. En dubbelarbetare med andra ord. Har du inte besökt Klubb Indiean på Ritz så gör det.

2 kommentarer:

  1. Man skall inte bromsa människors försök till att leverera lite Sanning såhär en fredag. Men, som Nusselito en gång så klokt sa, uppe på Brandenburger, i Berlin, ja, jag var där då, "Musik skall betraktas som konst, och är man inte konstnär skall man hålla käften".

    Med denna knivskarpa, om än kortfattade, analys, måste jag, KG meddela att ni är för jävla dåliga på musiken. Käre JL, stanna upp, tänd kaminen, fyll på glaset, ring morsan och säg hej, på med favoritkalsongen och lägg på Acadie med Daniel Lanois. Då jävlar, då pratar vi välgörenhet i sin rätta bemärkelse.

    SvaraRadera
  2. KG. Du är hjärtligt välkommen med ditt bidrag näst fredag. Jag ser fram emot det.

    SvaraRadera