lördag 9 januari 2010

Kostymhärvan fortsätter oförtrutet.

Killen i Telefonbankens växel hade sagt att om inte summan var dragen inom en vecka så skulle den återgå till kontot. Jag lät därför dagarna gå. Jag tror det var på söndagen som jag fick för mig att göra ett uttag tillsammans med kontoutdrag. Jag tänkte ta en sen frukost på kafét Marmelad. Vid första anblicken verkade kontot vara okej. Tillräckligt mycket pengar fanns kvar. Ändå fanns osäkerheten där. På kaféet träffade jag på två kära vänner. Ingen av dem är med på Facebook och ingen av dem läser min blogg så det är ingen idé att jag nämner dem vid namn. Men, Pelle, du kan ju berätta för syrran att hon är omnämnd. I alla fall. Jag berättade om händelsen som fortfarande gnagde. På vägen hem tog jag därför svängen förbi automaten igen.

Cliffhanger. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar