torsdag 7 januari 2010

Kostymdramat.

S:A RESERVERAT BELOPP FÖR UTTAG/KÖP 9.178,00-, stod det på kvittot. "Faaan också, jag visste det" var tanken som for genom mitt huvud. Det var bara till att knalla tillbaka hela vägen till butiken. Lika bra att få det utrett på direkten var min tanke. Annars är det en sådan sak som tenderar att ligga och gnaga.

Kvarten senare stegade jag in genom dörren. Killen som expedierat mig tidigare stod bakom disken. "Det har dragits två gånger" sa jag, "eller det står som reserverat belopp rättare sagt, kolla här". Jag la fram mitt kvitto på disken. "Kortet är nytt, så det är det första köpet jag gör på det här kortet", fortsatte jag.

Killen fattade sig snabbt vid situationen. "Jag fixar det. Vill du ha en espresso medan du väntar?" Jag, som var smått frusen svarade reflexmässigt ja på frågan. "En dubbel?" Replikerade han. "Ja gärna", svarade jag.

Killen kom ut med espresson och gick in i personalrummet för att ringa företaget som hade hand om deras betalningstjänst. Efter fem minuter var han tillbaka. "Det gick inte att föra tillbaka pengarna", sa han.

Cliffhanger. To be continued.

2 kommentarer: