måndag 11 januari 2010

Kostymdramat blev till en söndagspromenad.

Känslan hade varit befogad. Summan var dragen två gånger. Jag stod med kontoutdraget i handen och kände bara trötthet. Var det verkligen upp till mig att reda upp den här oredan? Ja uppenbarligen var det så. Vem annars brydde sig om att jag betalade upp mot tio tusen spänn för än kostym istället för knappt fem? Ingen såklart. Jag kände att det var lika bra att ta tag i det direkt. Och en uppfriskande promenad är ju aldrig fel. Sagt och gjort. Jag styrde stegen mot Södra Larmgatan 22.

Det var söndag, men jag räknade kallt med att butiken skulle ha söndagsöppet. Det pågick ju ändå mellandagsrea i sta´n. Mitt antagande var också riktigt. Fyrtiofem minuter senare tog jag klivet in i butiken. Blev stående innanför dörren och såg mig runt efter Mikael som betjänat mig under resan. Han syntes inte till någonstans.

Cliffhanger. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar