söndag 30 augusti 2009

En riktigt bra blogg om GAIS sökes.

På måndag kl 19.00 blåser årets viktigaste match i gång på Gamla Ullevi. Det är ett GAIS som kämpar för sin existens i Allsvenskan mot ett Djurgården i samma situation. GAIS ligger just nu på trettonde plats med 19 inspelade poäng. Tre poäng och lite flyt med övriga matcher i serieomgången skulle betyda 22 poäng och en elfte plats och sju poäng från nedflyttningsplats. Det skulle smaka mumma det. Så kom igen GAIS!













Nu så här inför den här viktiga matchen kollade jag runt på nätet efter bra gaisbloggar. För att bygga upp känslan lite, ta temperaturen. Jag började som sig bör med att surfa in på gais.se och läste några inlägg av Tony Balogh. GAIS B-lag hade åkt på styrk av Elfsborg med 7-1. Det var ju ingen särskilt kul läsning så jag klickade mig raskt vidare till Gaisgården bloggar, en blogg från dom anställda på Gaisgården. Även här är det Tony som står för inläggen. Inget fel på med det, men det hade varit kul att läsa något inlägg från någon annan på Gaisgården. Lite roligare läsning dock. GAIS vinst mot Helsingborg, mixat med ett resonemang kring huruvida Yes är värda att se eller ej. Jag söker mig ändå raskt vidare, den här gången via Google, "gais blogg".












Överst dyker bloggen gronsvart.blogg.se upp. Senaste inlägget var från 21 november 2006. Bara att ta nästa länk alltså, Gais Bloggen. Ett klick och jag läser att bloggen den 26 juli 2007 flyttat till www.bredsida.se. Jag klickar på länken och möts av att kontor är avstängt. Okej. Bara att ta nästa länk i ordningen, gsbloggen.blogspot.com, en blogg om livet som gaissupporter i Stockholm. Den här bloggens sista inlägg gjordes den 5 oktober 2008. I inlägget finns en hänvisning till bloggen "jag kan sakna magasinsgatan". Jag klickar. Senaste inlägget gjordes för över tre månader sedan. Näst på tur i Googles sökning är gronsvart.com. Hänvisning till "Gaisgården bloggar" som jag redan besökt. Sista länken till en blogg om Gais är på nyheter24.se. Här bloggas det om samtliga Allsvenska klubbar. Robert Lindberg skriver om GAIS. Äntligen en bloggsajt med innehåll. Tack för det.

Men ändå, om du ursäktar Robert för all heder åt dig, det är ju också själva fan att det inte finns en riktigt bra blogg om GAIS. Finns det verkligen ingen gaisare som på ett personligt sätt vill skriva om livet som supporter? Jag vet åtminstone tre tvättäkta gaisare som skriver riktigt underhållande och en som har det i blodet. Så David, Fredrik (med k eller c), Martin och Mattias, bollen är passad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar