onsdag 26 augusti 2009

Sing a long.

Att hitta på egna texter till en befintlig melodi är kul. Jag, Aludd och Nusse har roat oss med detta på lunchen. Vi använde oss av Canned Heat's fina Going up the country.



Några exempel på textrader som helt spontant kom upp:

Vad gör den jääääävla gubben varför sitter han där i baksätet
Vad gör den jävla gubben när han sitter och väntar där baaaaak
Tror han man kan köra bilen om man sitter och väntar där baaaaak

Jag är så jävla määääätt
jag ska aldrig äta mer
Ja jag är så jävla määääätt
för jag åt ett och ett halvt isterband till lunch
det är Sandberg och Månssons fel att jag är så jääääävla määääätt

Som ni märker är det väldigt enkelt och det blir ju dessutom väldigt bra. Att använda sig av svordomar (jävla är bra) i texterna är till att rekommendera. Pröva själv!

1 kommentar:

  1. Du håller på å skriver, jag fattar ingenting.
    Va é det för skit du skriver, du é helt jävla ding.

    SvaraRadera