tisdag 18 augusti 2009

En riktigt bra hårdrockssoppa!

En fråga jag fått flera gånger är vilken konsert jag tyckte var bäst på Way Out West. Jag slänger själv ur mig frågan till höger och vänster. En rätt korkad fråga faktiskt. Det är ju som att jämföra äpplen och päron. Och varför måste vi alltid utse en vinnare?














Men om jag ändå ska lyfta fram en konsert så får det bli Wolfmother´s spelning på Linnéscenen i tältet. I ett huj kastades jag tillbaka till 70-talet. Ett årtionde jag musikaliskt sätt aldrig fick uppleva irl, utan återupplevde med början på nittiotalet, då jag sent om sider fick bra musiksmak.














Hur skapar man då en riktigt bra hårdrockssoppa? Tag 3 dl Led Zeppelin och blanda med 1 dl Deep Purple och 2 dl Black Sabbath och du får Wolfmother. Ett riktigt bra recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar