torsdag 27 augusti 2009

Kliv in i Bokias nya värld.

"De borde satt en bok på snedden också så hade man lagt märke till det", sa Aludd en dag. Det var inte förrän han påpekade det nya butikskonceptet som jag själv lade märke till det. Jag kände mig faktiskt lite dum. Jag anser mig vara rätt observant. Men så slog det mig hur rätt han faktiskt har. Idéen med bokryggar på var sida om entrén är riktigt bra, men det är för otydligt gjort. Och jag är nog inte ensam. Tror faktiskt inte särskilt många lagt märke till det nya Bokia. En bok lite grann på snedden hade kunnat vare en lösning. Kanske borde skyltarna varit mer välvda. En idé hade varit att låta en bokrygg sticka ut lite längre än övriga för att tydligare markera att det är bokryggar. När man väl kliver in så ser butiken ut som vanligt. Tråkig och profillös. Så avslutningsvis, snyggt grepp Bokia, men ni borde ha tagit det stora klivet.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar