fredag 14 augusti 2009

Göteborgs bästa lapplisa!

Det finns tydligen hopp för mänskligheten trots allt. I går när min kollega och gode vän Håkan Aludd skulle hämta bilen på en av långgatorna stod det en lapplisa och väntade vid bilen. "Ny hade dy tyr", sa han på bruten svenska. Håkan som hade parkeringskortet liggande i framrutan tände till direkt. "Vad menar du!" Och pekar på kortet i rutan. "Jag bara skoja kompis. Dy vet, alla tycker fy fan lapplisor, man måste ha rålit", svarade han och skrattade. "Ha det bra kompis!" Håkan trodde knappt sina öron, men lapplisan satte extra glans på den kvällen.

Idag på morgonen berättade Håkan om händelsen för alla på jobbet. "Vet du vad", säger Nusse. "Igår på hemvägen stötte jag på Hans som var på väg in på systemet. Vi växlade några ord utanför. Plötsligt fick han eld i baken och rusade över vägen. Han hade fått syn på två lapplisor. Aj fan, nu åker han på böter, tänkte jag, men lite senare fick jag det här sms:et från Hans." Nusse läser högt från mobilen. "Det finns en pärla bland detta skrå. Jag slapp 900 kronor i p-bot. Dessutom var han trevlig. Jag är fortfarande förvånad."

1 kommentar: