onsdag 28 oktober 2009

Årets val är gjort.

Jag är medlem i ett par konstföreningar. En av dem är Våga se och i medlemsavgiften ingår det att man får välja ett grafiskt blad varje år, vilket är trevligt. I år kunde man välja på blad av Catharina Warme Hellström, vilket jag aldrig skulle göra, Jacob Dahlgren och Roger Metto. Dessutom finns det möjlighet att välja bland blad som finns kvar från tidigare år.

Mitt val föll det här året på Jakob Dahlgren. För mig ett rätt självklart val. Några av Roger Mettos blad var i och för sig fina, men hans konst gör sig så mycket bättre som målningar. De grafiska bladen bli helt enkelt second best.

Jacobs verk gör sig däremot lysande som grafiska blad. Motiven passar perfekt som grafik. Mitt dilemma var istället vilket av de sex bladen jag skulle välja. Alla var fina på sitt sätt. Slutligen föll valet på blad nummer två. Klicka på länken så ser du vilka jag valde bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar