måndag 19 oktober 2009

Grattis Thomas!

För ett antal år sedan var Thomas Kusoffsky och visade upp sin portfolio på Hundra. På den tiden låg byrån i samma hus som moderbyrån Stendahls på Vasagatan. Det kändes som att jag och Thomas fann varandra direkt. Kanske var det för att vi båda gillade och spela badminton. Jag tror att Thomas var rätt sugen på att jobba på byrån, men vi hade inte möjlighet att anställa just då. Istället hamnade han på Valentin, där han jobbade som AD i flera år.



Numera är Thomas marknadschef på Willys och är nominerad i "Sveriges 101 bästa Marknadschefer" av Resumé. På onsdag vet vi hur det går. I samband med detta ligger det en intervju på www.resume.se.
Jag roade mig med att slänga in hans svar i Google Translate. Jag menar. Det blir så mycket coolare att svara på svengelska. Eller hur Thomas.

I er senaste kampanj har ni payoffen ”Willys berikar Sverige”. Hur känns det att vara en berikare?

- Ha ha, it feels fantastic! But it is our customers that account for the work, we have the cheap grocery bag as a contribution.

Du jobbade tidigare på Valentin & Byhr. Idag beställer du istället reklam. Hur känns det att vara på andra sidan?

- Well thanks, I feel okay, it's really fun!

Finns det komponenter i er senaste reklam som du känner man kunde gjort annorlunda?

- Certainly, there are always things to improve.

Vilka saker då?

- Ha ha, can not pull all our development in this forum. But there is much to get together as a whole, ranging from shop to visit when you are sitting at home in your living room.

Vilket är ert bästa marknadsföringsdrag 2009?

- No magic tricks, it's simply that we are continuing our consistent approach to strengthen its position as the cheapest grocery bag.

Vilka marknadsföringskanaler har funkat bäst för er?

- During the year we had a major focus on tactical channels ODR (unaddressed direct mail) and in-store and we have added television which worked well as a good addition for us.

Överväger ni att flytta till nya marknadsföringskanaler?

- We constantly look at the channels that can fit our message.

Såsom?

- We have not taken any decision on the movements, but we follow the obvious trends in the digital channels.

Ökar eller minskar ni era medieinvesteringar 2010?

- I can not comment.

Vad har ni för förhoppningar för 2010?

- To our positive development will continue and that new customers will find in our stores.

Om du ser in i spåkulan- vilken position har Willys om 10 år?

- Hopefully, the same as today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar