söndag 18 oktober 2009

På återträff med högstadieklassen.

Min första tanke var "vad god form alla är i, vad bra alla verkar må". Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men troligtvis att åtminstone hälften skulle kännas gamla och trötta. Men icke sa nicke. Åldern verkar inte tagit ut sin rätt på den gamla klassen från högstadiet.

Jag, Mats och Sofie kom dit tillsammans. Själva tillställningen hölls hos Daniel Janson. Ett hus för familj modell större. Med matsal, pool, flipperspel, filmduk och bar. Inget i min smak direkt, men definitivt i Daniels. Han verkade trivas som fisken i vattnet. Han mötte oss med ett stort brett leende. Som jag minns honom. Och jag som inte trodde jag hade några direkta minnen från den här tiden.

Tretton blev vi tillslut. Vissa pratade jag mer med än andra. Daniel Berg gillade jag skarpt. Snäll som Bamse. Avspänd och trevlig. Jobbar på TT. Niklas Håkansson var en skön lirare han med. Och Johan. Och den sprudlande glada Therese. Fredrika försynt och söt som jag minns henne. Lotta frågade nyfiket på. Linda öste på. Pratade med alla. Den enda som jag helt ärligt inte minns från högstadiet är Sofie. Hon som jag och Mats gick dit med. Förlåt. Ta det inte personligt. Och jag menar, vissa hade sin tid då, andra nu. Naturligt snygg med stora bruna ögon, med huvudet på skaft och öppen och rak, nära till skratt. Idag är hon på dejt uppe i Svampen. Lycka till! Ses nu till att dra med Mats på lite skoj också.

Ja just det. Daniel Janson och Malmer är nu på väg till Las Vegas. Kan ni tänka er. Det gick aldrig och la sig utan satte sig i en taxi runt halv fem tiden. Allt var sig likt med andra ord.

Tack alla för en kul återträff!

3 kommentarer:

  1. Tack själv mannen ;-)! Linda öste på?? Där var du ju kryptisk :-)...men man missar ju inte gärna en chans att få partaja ordentligt. Åkte vid 03.30 då Thereses ögon gick i kors, och lämnade de båda Las Vegas resenärerna åt sitt öde...hoppas de inte missade bussen. Stackars Maria som får komma hem och ta reda på alla rester sen bara. Hoppas vi kan ses nästa år igen...Spånga låter kanske inte helt rätt idag när jag blivit efterklok. Kram på dig// L

    SvaraRadera
  2. Visst var det trevligt!! Jag glömmer t.e.x aldrig våra dueller i pingisrummet på Lavendelvägen! Vid nästa tillfälle får vi ta en returmatch o kora en mästare !!

    SvaraRadera