tisdag 20 oktober 2009

Världens bästa flugbindare.

Claes Johansson startade i slutet av 90-talet Hundra Reklambyrå tillsammans med sin vapendragare Johan Belin. Under många år investerade de hela sin själ i byrån. För några år sedan, efter hårt slit och kanske en törn för mycket tappade Claes helt simpelt lusten. Det var inte roligt längre. Det var med tunga steg han vankade av och an genom byråns då tusen kvadratmeter stora lokaler.



Claes har länge varit en hängiven flugfiskare. Han har många gånger berättat om vilken känsla av tillfredsställelse han får av att stå i ett vattendrag och kasta fluga. (Eller vad det nu heter.) Särskilt om flugan han kastar är bunden av honom själv.



Jag blir därför så varm i både själ och hjärtat när jag fick reda på Claes nya satsning. Jag vet att han vid sidan av reklamen, i många år, utvecklat en helt unik bindteknik.



Jag vet också att Claes är perfektionist ut i fingerspetsarna. Men dessa flugor tar priset. Om det finns någon som är bättre lämpad för detta så lovar jag att äta upp mina Blundstone.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar