lördag 24 oktober 2009

Idag är det lördag och det står en hel del på programmet.

Elva noll noll. P3-nyheter. Därefter Mammas nya kille. Katla & company ni vet. Vissa tycker radioprogrammet är skitroligt, jag tycker det är roligt ibland. Annars står det en hel del på övriga programmet idag. Har redan hunnit med en film.

Johan Falk så klart. Betar just nu av del efter del. Leo Gaut denna gång och jag måste nog tillstå att serien, trots min inledande besvikelse och sågning, håller en rätt hög klass. Och den är faktiskt relativt trovärdig. (Vad vet jag om polisarbete förresten.) Fortfarande tycker jag ändå att Mikael Tornving ska hålla sig till Parlamentet. Det står jag fast vid. I filmens inledning språngs en bil och man tror först att det är Mickes karaktär som smäller i luften. Men sådan tur hade vi alltså inte. Tyvärr.

Sedan har jag slipat lite på ett av mina bokprojekt. Jag ser fram emot fler färdigskriva texter så att jag kan ta ett större och mer avslutande grepp om formgivningen. I vår ska den enligt plan finnas ute i bokhandeln.

Sedan är det vernissage av utställningen Laura and the Twins av Martin WickströmGalleri Aveny. Öppnar 12 och jag tänkte hinna dit innan stängning klockan 16. Det kommer säkert ett inlägg från den utställningen. Antingen senare idag eller imorgon.

Tänkte svänga inom Galleri Thomassen på vägen. Har ett grafiskt blad att välja ut. Genom konstklubben Våga Se.

Och i kväll är det fest på Hey It's Enrico Palazzo. Inbjudan av fotograf-Oscar. Får se om jag pallar med fest ikväll. Känner mig lite trött i både kropp och själ. Och innan dess har jag blivit bjuden på mat hos min bästis Pelle som är nybliven pappa till Jacob.

Och tvätta. Jag måste hinna tvätta också. Sedan borde jag städa, men det får helt enkelt bero.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar