onsdag 28 oktober 2009

Sagan om portfolion.

Möttes igår efter lunchen av en påse som hängde på dörren till den soliga sidan.

Eller, nä, det var Aludd som möttes av den. Han hade varit nere och "hämtat luft". Påsen var adresserad till mig i alla fall. Ingen tvekan vem den var ifrån. Andreas. Så klart. Han var ju här och visade upp sin portfolio för någon vecka sedan. Han lät portfolion stanna kvar så att övriga på byrån också kunde ta del av den. Och jag tror nog att samtliga tittat i den.

I påsen låg det en svart ask med mitt namn på. Det är nog meningen att jag ska öppna den, tänkte jag. Är inte dum som jag ser ut faktiskt.

Inuti locket stod det ett meddelande. Och i asken låg det en bok gjord i kartong, som verkar vara ett av Andreas favomaterial att skissa med. Flera av hälsningarna jag fått har nämligen varit gjorda av just kartong. Eller är det så att han har ett överflöd av flyttkartonger. Han har ju precis flyttat hit till Göteborg som ni kanske läst om tidigare. I alla fall. Har följer sagan om portfolion.









Tack själv Andreas. Sagan börjar lida mot sitt slut. Men när en saga slutar tar nästa vid. Vi ses över kopp kaffe snart hoppas jag.

1 kommentar:

  1. Tycker att killen har förtjänat ett välbetalt jobb hos er. Anställ innan någon annan gör det!

    SvaraRadera