onsdag 7 oktober 2009

Sonic boom släpps idag!

Egentligen hade jag tänkt att skriva ett inlägg om Jacob Holdts fotoutställning på Louisiana den här morgonen, men det inlägget får helt enkelt vänta. För vad är Jacob Holdts utlämnande bilder av det amerikanska folket jämfört med att Kiss med sitt nya album Sonic boom återtagit tronen som världens bästa rockgrupp? Idag släpps den i Sverige! Äntligen!



Vi var nog många fans som trodde att bandet aldrig skulle resa sig mer efter album som Psycho circus och Carnival of souls. Men tänk så fel vi hade. Hösten 2009 och något år framåt är Kiss år. Jag är nog inte ensam om att åter placera klassiker som Hotter than hell, Alive II, Destroyer och Love gun längst fram i skivbacken.



Och jag trodde nog inte att jag skulle se Kiss live någon mer gång i livet, men nu tror jag faktiskt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar