torsdag 22 oktober 2009

Objectified.

Som så många gånger förr hade jag inte en aning om vad jag skulle se för film. Jag hängde mest på och litade på de andras goda omdöme. Det skulle visa sig att det var Objectified, Gary Hustwit senaste dokumentär, vi skulle få se. Känd för oss reklamare som han som gjorde dokumentärfilmen Helvetica. En film jag faktiskt bara hört talas om, men måste se.

Precis som förra filmvisningen på Bio Capitol så var det ADA som höll i arrangemanget. Det bjöds på hallonsoda och popcorn. Jag gillade filmen från första stund. Anslaget var briljant. Närbilder på allehanda prylar. Visst, dramaturgin kan ifrågasättas. Intervju på intervju. Men är man som jag intresserad av ämnet produktdesign så överlever man den. Jag kan inte annat än tacka ADA för visningen och Aludd för påminnelsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar