söndag 4 oktober 2009

Louisiana.

Jag har besökt det danska konstmuseet fler gånger än jag kan minnas och jag blir helt ärligt aldrig besviken. För mig räcker det med att besöka Giacomettis alldeles egna rum för att lyckan ska vara gjord. Förutom att det är fullkomligt briljant så väcker det också minnen om när jag och fassan var där. Den här delen av museet var alltid den stora höjdpunkten.






































Men den här gången överträffar faktiskt de flesta av mina besök. Förutom den exceptionellt bra kvaliteten på den permanenta verken så fick jag uppleva en väldigt fin utställning som handlade om framtidens arkitektur.

















Jag fick uppleva en fantastiskt fin samlingsutställning med samtida verk under temat "The world is yours".

















Och jag fick inte bara se en av de starkaste fotografiska utställningar jag sett, jag fick även lyssna till nur fotografen Jacob Holdt, under mer än en timma berättade om sina bilder. Det säger jag bara. Räkna med många inlägg om den här lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar