tisdag 6 oktober 2009

Vill du också veta vilken reklambyrå som lunchar med vilken kund?

Lunchade med Line på PS. Mycket trevligt som vanligt. Men inte nog med det. Line tog med mig till det som kommer att bli reklamgöteborgs nya inneställe för lunch. Jag lovar. Vill du som reklamare få koll på vilka kunder konkurrerande byråer lunchar med är det bara att gå till Haiku på Drottninggatan vid halv tolvtiden och sitta där i en och en halv timme sisådär.



Den här lunchen stötte jag bland annat på Bosse Blom som lunchade med söt blondin. Och Marc var där med en annan. Ja, jag säger då det. Fast det såg rätt oskyldigt ut.

















Hur går det då till? Du slår dig lämpligen ner i baren, utan att lämna en stol till nästa granne och tar för dig av den tallrik som lockar dig mest. På fatet ligger det generellt två bitar sushi i olika kombinationer. Det kan vara två lax, men det också en lax och en avocado. Eller två maikirullar. Eller något annat i sushiväg. Plockar du tre tallrikar blir det sex bitar sammanlagt och du betalar 65 pix. Plockar du fyra tallrikar blir det åtta bitar och du betalar 75. 10 bitar kostar 85 och 12 kostar 95.
















Lunchen serveras mellan 11 och 15. Se till att ta dig dit innan alla andra redan gjort det.

4 kommentarer:

  1. Det är väldigt roligt att käka sushi på det sättet. Finns en kedja i London som heter Yo! sushi. De kör enligt samma modell.

    SvaraRadera
  2. Som jag har längtat efter ett rullbandssushiställe ända sen min vistelse i London. Lycka!
    Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. fast jag trodde att det var från japan man snott idén. men jag kan ha fel...

    SvaraRadera