fredag 16 oktober 2009

Johan falk x 6.

Skulle jag låta bli att se övriga filmer i den nyproducerade serien Johan Falk bara för att den förra filmen sög? Inte en chans. Insåg dessutom att jag råkat hoppa över ettan i serien. Gruppen för särskilda insatser. Och inser också så här i efterhand att det var ytterst klantigt gjort. Filmerna är nämligen inte helt fristående. De bygger på varandra i kronologisk ordning. Som en serie på tv. Om jag sett den här filmen först hade jag förmodligen inte totalsågat film nummer två som jag gjorde i ett tidgare inlägg.

Första delen i den nya serien är nämligen rätt sevärd. Betydligt mer trovärdig än filmen jag tidigare sågat. Jakob Eklund är helt plötsligt okej i rollen som Johan Falk. Och Joel Kinnamans insats är riktigt bra. Riktigt riktigt bra faktiskt. Jag hävdar dock fortfarande att Mikael Tornving bör hålla sig till Parlamentet.

För alla som inte heller kan stå emot polisfilmer som Wallander och Beck där på dvd-hyllan och som också kommer se hela serien av Johan Falk så inte bara rekommenderar jag, utan insisterar på att du ska se filmerna i kronologisk ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar