onsdag 30 september 2009

Alla som kommer ihåg vem som vann Melodifestivalen 1983 räcker upp en hand.

Jag säger Melodifestivalen 1983, vad säger du då? Carola såklart. Inte många minns vilka andra artister som deltog det här året. Carola tog liksom över showen. Men jag minns faktiskt en artist till. Kerstin Dahlberg. Min kära granne från Örebro. Vars son är jämnårig med min bror och som jag brukade sitta barnvakt för. Tiden går kan man säga. Jag undrar vad det blivit av honom. Hans pappa Peder har jag faktiskt fortfarande kontakt med. Rockfotograf. Och Busschaufför. Peder som hade äran att bli inbjuden till självaste Polarpriset i år. Peder har nämligen plåtat Peter Gabriel vid flertalet tillfällen och ett antal bilder finns nu representerade i nya Genesis-boxen. Inte illa pinkat av en kille från Gävle.

1 kommentar:

  1. Kerstin Dahlberg8 maj 2010 kl. 13:55

    Hej! Så jättekul att se din sida.! Nostalgi!! Jag sjunger fortfarande på en del Countryfestivaler och annars driver jag och min sambo ett Hund- och Kattpensionat. Andréas är 26 år nu, förlovad och bor och arbetar i Göteborg. Om du vill se mer vad jag gör så hittar du vardagslivet på www.fyrfotavanner.se och min musik på www.countrykerstin.com.
    Ha en härlig helg - kram på dig! Kerstin

    SvaraRadera