onsdag 9 september 2009

Ett inlägg om reklamöl på Lokal, Pontus och Lisa Agnetuns tavlor.

Varje tisdag efter jobbet är det reklamöl på Lokal på Kungsgatan. Det är CH och Mattias från Valentin som står bakom. Säg "reklam" framför det du vill beställa i baren och du får 10 % rabatt utan omsvep.













I går var jag där en kort sväng. Hade ingen möjlighet att stanna längre än en öl. Hade ett inbokat möte att gå till. Ett av mina bokprojekt. Den om halländska gårdsbutiker och kaféer. I alla fall. Träffade på Pontus.













Pontus är nog reklamölens flitigaste och trognaste besökare. En riktig minglare. På jakt. Efter jobb. På byrå. Som AD eller assistent skulle jag tro. Nästa fredag har jag lovat portfoliovisning hos oss på den soliga sidan.













Över vårt samtal tipsade han om Lisa Agnetuns sajt. Hon gör tavlor genom att modulera texter av någon form av lera, förstod jag det som. Och att hon jobbat på Jerlov som copy. Värt att kolla in. Eftersom jag numera är officiell bloggspanare på Nosebook kanske hon dessutom har en blogg, tänkte jag.













Så nu på morgonen surfade jag in, lisaagnetun.com. Gör det du med om du gillar tavlor med text. Och surfa i så fall även in på mayorekeblad.se.













Fast jag hittade ingen blogg.

3 kommentarer:

  1. Det går inte att få upp hennes mail via hennes sida!

    SvaraRadera
  2. Nämen var trevligt!
    Hittade detta inlägg först nu. Trevligt att se Lisas konst, och trevligt att bli omnämnd som flitig. Öl är ju alltid gott. Och Göteborgs reklammänniskor tåls att träffa minst en gång i veckan.
    Syns på fredag.

    SvaraRadera