fredag 11 september 2009

Ett rätt innehållslöst inlägg om utställningen Göteborgskonst 60- och 70-tal på Göteborgs Konstmuseum som pågår t o m 11 oktober.

Jag och Ulf tog en sväng genom utställningen Göteborgskonst 60- 0ch 70-tal, jag tror det var i söndags. Tänkte gör att inlägg då, men det blev liksom aldrig av. Det kommer inte bli av nu heller egentligen. Åtminstone inte ett inlägg men större mål och mening. Det här är mest en påminnelse till mig själv att jag kanske borde göra det. En liten uppmaning också till er alla som läser inlägget att ta en sväng förbi, om ni ändå av någon anledning skulle befinna er uppe vid Götaplatsen. Då kommer ni stöta på ett antal konstverk av Folke Lind bland annat.














Som den här som heter Mutation II, från början av 70-talet skulle jag tro. (Äsch, det vet jag att den är ifrån, tyckte det lät fint att skriva så bara.)


















Och ett antal skulpturer av Claes Hake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar