torsdag 10 september 2009

Gratis är gott.

Efter mötet beslöt vi oss för att titta förbi nya hänget Familjen på Arkivgatan. Men först någonting litet i magen. Valet stod mellan mackedonalds eller det mer nosebookkreddiga Grillköket Jonsborg på Avenyn. Min vana trogen velade jag, men hängde slutligen på Therese och aludden. Björns dotter och Andréa valde donkan. Framme vid luckan insåg jag mitt misstag. De tog inte emot kort. Och jag som endast hade 23:50 på fickan.














"Men ta två för en då", sa Therese, "de har happy hour till åtta".
"Visst", svarade jag skeptiskt.
"Jo, jag skojar inte", sa Therese med sin norrländska betoning på "jo". Håkan hade precis beställt sin korv.
"Men går runt hörnet å kolla då", fortsatte Therese.
"Visst, visst", svaarade jag och gick motvilligt runt hörnet.














Två minuter senare stod jag där med ett löjligt flin och med min korv i handen, utan att ha betalt ett korvöre för den.

7 kommentarer:

  1. Unge man. Om det här skall vara meningsfullt, för oss båda alltså, ja, då behöver jag lite mer utrymme. Det mesta här i världen går att lösa med dynamit, såvida man själv stiger åt sidan.

    Låt oss båda fundera fram tills på Söndag. Jag kräver inte mycket, kanske en liten ruta på sidan där jag får vara fri. Förstår du mig?

    Söndag.

    KG

    SvaraRadera
  2. Förlåt mig. Det där med dynamit kan misstolkas. I mitt fall är dynamit ord, bokstäver samlade i vidunderliga kombinationer som får fantasi och lust att svindla. Jag menar all världens, genom alla tiders - jazz, svett, sex, dans och dubbelbröstade negressers nedkokta essens, tänk dig allt detta, nerkokat till en miljarddels droppes buljong, återuppstått på en enkel mans blogg. ja jävlar, vilken grej. Där står vi, du, jag och Nusse, Cyklonmannen. Frågan är min, svaret ditt, hur går vi vidare?

    Söndag.

    KG

    SvaraRadera
  3. Kära KG, att göra inlägg är fritt. För mer utrymme, starta en blogg.

    SvaraRadera
  4. Du tog en Thuringer, Gött mos önskar vi på Jonsborgs!

    Team Jonsborg & team green!

    SvaraRadera