onsdag 23 september 2009

I kväll är det pressnatta!

I kväll är det pressnatta för Bok & Biblioteksmässan och jag kommer vara där. Byrån ligger bakom kampanjen för mässan och i år har programpunkten fått stå i fokus. Kampanjen har varit massiv med annonsering i Göteborgs-Posten och Svenska Dagbladet. Helsidor, halvsidor och pluggar. Det har knappt gått en dag den senaste månaden utan att vi funnits där med en annons. En ny sajt har vi gjort också tillsammans med NetRelations. Som en löpsida, där innehållet är viktigast. Bra innehåll – bra sajt. Torftigt innehåll – dålig sajt. Tanken är att sajten ska vara levande året om och inte bara under tiden före och under mässan.

Vi har twittrat också. En massa twitter har det blivit. Och facebookat. I detta nu har den officiella facebookgruppen 3109 medlemmar. När vi tog över den för några månader sedan var antalet medlemmar runt 150. Inte illa pinkat. Vad har vi mer gjort? En och annan banner har det också blivit.



Också Punkten så klart. Eller pucken som många tog den för. Inte så konstigt kanske i dessa hockeypremiärtider. Jag tror att många som greppade en flyer gjorde det med hopp om en gratisbiljett. Till en frölundamatch.

Ikväll är det alltså pressnatta och imorgon sätter bokmässan igång. I dagarna fyra. Surfa in på hemsidan och kolla programmet. Över 2000 programpunkter. Vi räknar kallt med publikrekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar