fredag 4 september 2009

Tag plats mot Röda Sten på lördag.

På vägen hem i går träffades jag av en gerilla-aktivitet som jag tror att mina vänner på Sturm & Drang står bakom. Glad blev jag så klart. Jag är i målgruppen. Platsen och greppet är klockrent för att skapa uppmärksamhet kring Göteborgs Internationella Konstbiennal som drar igång i morgon lunch. Det är klart att reklam för en konstbiennal ska träffa mig direkt och oväntat. Bravo!


















Lite ris dock från min sida. Jag är inte helt överens med ett ordval i rubriken. För mig är "nyansrikare" inte en solklar motsats till vardagstristessen "spårvagnssits". Ordet träffar mig helt enkelt inte. Det känns lite sökt. Själv hade jag nog valt ett enklare och mer direkt ord. Men smaken är väl som baken. Fortsätt att hålla uppe det goda arbetet Sturm & Drang, om det nu är ni som står bakom kampanjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar