måndag 21 september 2009

Yngve Bothén, just nu på samma gata som Basement och 28+.

Jag smet in en runda på Galleri Thomassen i lördags också. Just nu pågår nämligen utställningen Mind the gap med Yngve Brothén. Det är en lurig jäkel den där Yngve. Han har smugit runt på galleriet och fotograferat av galleristen Paul och hans personliga tillhörigheter. Utifrån dessa fotografier har han sedan skapat stommen till utställningen.














Jag kollar in porträttlika bilder av Paul, hans bil och klocka. Sedan verkar han ha fotograferat av besökare också, troligtvis från vernissagen, och skapat fler verk. Detta är inget jag vet, utan antar. Om så inte är fallet bjussar jag på den idéen. 31 verk består i alla fall utställningen av och priserna är från fem till fyrtio tusen pistoler.














För er som ännu inte besökt Thomassen kan jag meddela att galleriet ligger på Götabergsgatan 26. För övrigt samma gata som de finfina krogarna Basement och 28+.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar