lördag 19 september 2009

Å en sån lördag.

Det har varit en busy lördag i positiv bemärkelse. Trots lite ölande i går efter premiärvisningen av Johannes Nyholms kortfilm Drömmar från skogen (separat inlägg kommer), så vaknade jag runt sju. Somnade dock om ett par timmar vilket säkert var välbehövligt. Mysig morgon med nyrostade kaffebönor och GP.

Promenad genom Slottsskogen, sol som vanligt nu för tiden, vandrade Linnégatan fram och blev stoppad av Nike som jag inte kände igen. Växlade några ord för att åter stanna till vid Creperiet för en matig creps. Promenaden gick sedan över Järntorget, förbi Pustervik, Kungsgatan, på min väg mot den hägrande skobutiken på Södra Larmgatan.














När jag klev in på Lester såg jag genast skorna, ett par Rokin Jeremy Chukka-Black Leather, som något senare skulle vara mina. Nöjd och belåten styrde jag sedan stegen i riktning mot Södra Vägen. Tanken var att jag skulle gå raka vägen till Anna Perssons utställning, men det blev ett stopp emellen. Jag gick nämligen Avenyn upp, hela vägen till Stadsbiblioteket och tog en runda på biennalen (separat inlägg kommer) först. Verkligen inte förgäves. Hariton Pushwagner, eller Terje Brofoss som han egentligen heter, är min nya idol. Efteråt så blev det i alla fall Anna Perssons utställning (separat inlägg kommer), vilket också är en riktig höjdare.


















Nu kanske ni tror att jag skulle vara mätt på utställningar, men icke. På vägen mot Haga stannar jag till på Thomassen (separat inlägg kommer). Inte helt fel det här heller.














Efter Thomassen slog det mig att jag inte var särskilt långt från Aschebergs där Marie Bengtsson snart ska öppna inredningsbutik. Jag tog vägen förbi för att se vilken lokal det var hon ska öppna i.


















Passerade på min väg både Skojarbacken och Arresten.














Efter en Cola på Jacobs Café i Haga, som måste ha Sveriges suraste och minst serviceinriktade tjej bakom disken (Byt ut henne fortare än kvickt är mitt tips, eller få henne att byta attityd.) tillsammans med ett aftonblad, tog jag en Sushi på Hälsosushin, innan jag nu slutligen har hamnat här på jobbet för detta inlägg. Nu ska jag snart ta vägen genom Haga. Kanske ta en öl och sedan bär det av hemåt. Datorn tar jag med mig, för jag ska jobba lite med mitt fotoboksprojekt i morgon är det tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar