söndag 20 september 2009

En utställning som borde tilltala Ugglan Klok.

Det är ju helt självklart att skulle Hanna Michaëlsson fått lika stort utrymme som Anna skulle hennes utställning tagit än mer för sig. Men faktum med så passar hennes konst otroligt bra i det lilla hörnrummet.














I inlägget om Anna Perssons utställning skrev jag att lokalerna var som gjorda för hennes installation och nu dristar jag mig till att hävda att det Lilla Galleriet är som gjort för Hannas textilskulpturer.


















Jag ska inte påstå att Hannas konst välter omkull mig. Det är inte helt min stil, men en och annan av skulpturerna skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ha hemma på väggen. Självfallet är den skulptur som tilltalar mig mest i konstnärens ägo. Det är typiskt och inte första gången det händer mig. Jag har väl bra smak helt enkelt. Sa han ödmjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar