söndag 13 september 2009

Ibland blir jag bara så trött.

Det är ju verkligen sådan här insändare vi INTE behöver. Jag bli så trött på människor som blandar ihop äpplen och päron. Bara för att Shout har lyckats att synas ordentligt med sin kampanj för DinEl genom en massivt genomförd mediastrategi med kommunikation i lokal-tv, på nätet, utomhus, på spårvagnslångsidor och på Way Out West ska reklambranschen få en näsknäpp av en bitter illustratör.














– Ulf, vi lever i en marknadsekonomi där företag (även kommunala) konkurrerar om kunderna. Chockad?

– Ulf, marknadsmässigt elpris och marknadsföringsbudget är olika saker.

Elpriserna blir inte billigare för att DinEl slutar att annonsera, snarare tvärt om. Om DinEl lyckas attrahera en bred kundkrets kan de också hålla bra priser. Lyckas de inte med konststycket att få många kunder måste de kanske höja priserna för att dra in tillräckligt mycket stålar för att gå runt. Punkt.

1 kommentar: