fredag 17 juli 2009

Drak-Ulla, sommaren 2009.

Får jag lov att presentera Drak-Ulla, en rituell figur som troligen härstammar från Polynesien. Fassan budade hem henne på lauritz.com den 22 oktober 2001 för 1150 riksdaler. Till mig kom hon våren 2004. Jag skulle inte vilja påstå att hon är min allra bästa vän, men hon är trofast och håller alltid med. I tidigare inlägg har jag berört fassans chef på Svedala som heter Ulla Frithiof och som han i mer inofficiella sammanhang kallade just Drak-Ulla. Som ni förstår är det från henne namnet kommer. Och Drak-Ulla som alltid håller med har inte protesterat på val av namn. Här poserar hon vant framför kameran. Snäckögen kisar något och leendet avslöjar att hon saknar en och annan gadd. Som ett tecken på frukbarhet förder hon en fisk. Visst är det vackert så säg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar