lördag 25 juli 2009

Jag kom hem rätt sent i natt.

Jag har målat in mig i ett hörn. Det finns inte en jalle att jag tar mig ur det här. Mitt senaste inlägg är bevis nog. Svart på vitt. Skulle någon få för sig att fråga om jag hade kul igår kväll, kan jag rakt och ärligt svara ja på den frågan, men jag skulle också kunna svara "jodå, rätt kul" eller "jag har haft roligare kvällar". Däremot, om någon skulle fråga om det blev sent, skulle det inte finnas olika svar på den frågan. Det är här jag målat in mig. Mitt senaste inlägg avslöjar. I och för sig kunde det vara så att jag vid inläggstillfället ställt om tiden, men varför skulle jag ha gjort det?

"Blev det sent?"

"Ja, det blev sent."

Jag kunde ha slutat här. Ingen skulle någonsin anklaga mig för att ha kommit hem sent en fredag kväll under min semester. Men jag tänker inte avsluta inlägget. Inte än. På dataskrivbordet har jag nämligen upptäckt en sak. Tydligen har jag inte nöjt mig med att starta upp macen, öppna upp internet och logga in på min blogg, för ett nattligt tack till ett antal personer som under kvällens och nattens gång berättat att de läser min blogg. Helt klart har jag sysselsatt mig med annat också. Under gårdagen har jag knäppt några mobilbilder. Det minns jag. Det jag inte minns är att jag i natt tydligen sätter på mobilens bluetooth och för över bilderna till macen. Och inte nog med det. Jag har sedan öppnat upp dem i Photoshop och sparat om dem på skrivbordet.

"Var det kul igår?"

"Jodå."

"Blev det sent?"

"Ja, det blev sent."

"Blev det många öl?"













Det är nu det inte heller finns olika svar på den frågan. Vad sjutton tänkte jag på? Min mammas förra mans bror ägde förvisso Svaneholms Herrgård en gång i tiden. Men vad har det med den här bilden att göra? Och vad då "leter plugins"? Jag fattar ingenting. Blev det verkligen så många öl igår?

"Var det kul igår?"

"Jodå."

"Blev det sent?"

"Ja, det blev sent."

"Blev det många öl?"

"Ja, det blev en hel del."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar