fredag 24 juli 2009

Recensioner av Herkules i skräcken stad.

Till skillnad från filmen Sista kulan dödar så hittar jag genast upp massor av rencensioner av filmen Herkules i skräckens stadfilmtipset.se. Det verkar som att alla inte är överrens med fassan. Det här får mig att småle. Jag är inte helt förvånad. Fassan kunde vara något av en cyniker.










Rubbermonster sätter betyg 4 och skriver:

"Det här är finfin underhållning utan en död sekund. Reg Park gör en bra Hercules som både har muskler till förbannelse men även ett uns med skådespelartalang, vilket gör att hans pinande efter Deianira känns trovärdigt. Hans gode vän Telemachus spelas glatt av George Ardisson, och man har verkligen bitvis svårt att gilla honom med tanke på de riktigt korkade beslut han tar och det är helt tack vare..."

och

"Mario Bava är ju verkligen kung på att utnyttja små medel och mer eller mindre göra konstverk av det!"

"Bland det bästa jag sett innom sandal-action. var till och med bättre än jag väntat mig" /magus mörk

"En tvåa bara för att den är snygg som fan, som idd säger är färg och ljussättning grymt bra. Men det är inget annat än en ovanligt snygg B-film. Filmen är så dålig att det inte finns ord nog för att utrycka det. Att se en Hercules film utan hjälp av Mystery Science Theater 3000-gänget är en plåga jag inte tycker någon ska behöva genomlida!" /Docklands (Anm. magnus mörk och Docklands verkar vara samma person och han är inte helt överens med sin splittrade själ.)

"bavas vackraste film näst efter black sunday! den enda film som kan mäta sig med suspiria vad gäller färg- å ljussättning! härligt styltig dialog å skumma monster med ännu skummare intentioner ("i'm gonna stretch you so you will fit the bed!") å christopher lee är genial som alltid! det enda som hindrar femman är den tramsiga humorn som inte alls faller mig på läppen.." /idd

"klart som korvspat att världens bästa peplum ska ha en femma!" /tiapia

"Härlig film! Snygg som attan, med härligt pulpig dialog och massor machismo." /tilapia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar