fredag 24 juli 2009

En del blaj om fassan, farfar, Petters kukblogg, Drömma-Lottas blogg och en del annat.

Om ni trodde det var slut på direkta inlägg om fassan så trodde ni helt fel. Den här typen av inlägg kommer fortsätta. Det finns hur mycket som helst av gamla fotografier, pressklipp, målningar, teatermanus, filmidéer, samlingar av olika slag, texter och detta i det oändliga. Fassan var en mångfacetterad artist och det vill jag belysa med den här bloggen.


















Hemma hos farmor och farfar hängde flera målningar av fassan som ung konstnär. Det är väl anledningen till att inte så många kan stoltsera med att äga ett tidigt alster – farfar köpte säkert upp varenda målning. Nog blajat.














Nej förresten. Jag blajar på lite till förresten. Bloggen kommer så klart att fortsätta varvas av mina egna alster, iakttagelser och vardagshändelser. Inlägg om vad som är konst kommer fortsätta. Recensioner av olika slag. Snart är det Way Out West och jag skulle bli förvånad om det inte dyker upp inlägg därifrån. Jag har äntligen gjort slag i saken och köpt festivalpass. Tråkigt nog har jag fortfarande min helt värdelösa mobilkamera så bilderna på bloggen kommer fortfarande brista i kvalitet. Men jag ska framöver snäppa upp även bildkvaliteten, även kompositionsmässigt. Även här har Petter inspirerat mig. Om ni inte redan surfat in på petterskukblogg så gör det. Hans bilder är ruskigt bra. Jag upprepar. Ruskigt bra. Fast han är inte fotograf. Inte till yrket. Det tror jag inte i alla fall.

















En som däremot var fotograf var farfar. Jag har ett antal riktigt bra fotografier som jag i sinom tid kommer att publicera här på bloggen. Farfar kommer få en del utrymme på bloggen framöver. Annat som också börjar ta plats på bloggen är länkar till andra bloggar. Petters kukblogg har jag ju redan nämnt. Två andra bloggar som jag särskilt vill lyfta fram är Drömma-Lottas blogg och Julias blogg vardag. Båda två bjuder på vardagsinsikter och skriver finfint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar