lördag 25 juli 2009

Är Resta rang konst?

Pulade med ett av mina bokprojekt igår, fotoboken. Mejlade fotografen (som fortfarande får förbli hemlig) några skisser på omslag som han responderade på rätt omgående. Han verkar väldigt glad. Tycker det ser jättefint ut. Har fastnat speciellt för två olika och jag gör några justeringar och slänger iväg ett mejl till. Åter ett returmejl med glada tillrop och med kommentaren att det är vernissage på Galleri Box klockan sex. Jag skriver att jag nog dyker upp och inser samtidigt att jag i så fall har lite bråttom om jag ska hinna dit i tid. När jag dryga halvtimmen senare sneddar över gräsmattan i Slottsskogen är klockan några minuter över. Raska steg. Noterar trots det något som skulle kunna betecknas som konst. Fortsätter gå. Stannar upp. Funderar en sekund innan jag vänder och går tillbaka. Tar samtidigt upp mobilen. Tar ett knäpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar