tisdag 21 juli 2009

Testing testing.

Fassan var bra på väldigt mycket men något tekniskt snille var han inte. När den sladdlösa telefonen ringde och han inte orkade lyssna till signalen stoppade han in den under högen med lakan i linneskåpet. När han sedan skulle ringa fick han ett helsike att hitta den. Jag vet inte heller hur många kanalsökningar jag gjort på dumburken, som han kallade den, genom åren. Det var alltid någon kanal han lyckats trolla bort och sedan inte fick fram igen. Sådan var han min far. Jag tänker på det med ett leende.



Den här osannolikt avancerade mikrokassettspelaren investerade han i för WWA:s räkning. Han tänkte nog ha med sig den när han åkte runt i världen och gjorde intervjuer för artiklar. Fast jag tror aldrig han använde sig av den. I alla fall så ville han ju testa att den funkade. Den här korta inspelningen är väldigt mycket fassan. Självfallet såg han till att överdriva sin skånska dialekt lite extra. En liten knorr fick han också till på slutet. Lyssna själva.

WWA (World Wide Advertising) var förresten fassan egna reklamlåda och han skrev under många år ett otal artiklar både på svenska och engelska för Svedala Industri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar