tisdag 7 juli 2009

En sommarpromenad, en kvällsblaska och en stenskulptur av Claes Hake.

Idag tog jag mig en promenad ner till Röda Sten. Det var en kombination av motions-promenad, rensa-huvudet-promenad och ta-en-omväg-till-hemköp-på-stigbergstorget-promenad. På vägen köpte jag med mig en kvällstidning mest för att ha någonting att bläddra i nere vid vattnet. Solen tittade fram mellan molnen, luften kändes varm. Promenaden gjorde gott. Jag stannade till nere på bryggan en stund innan jag promenerade vidare i riktning mot Stigbergstorget. Kvällstidningen hamnade i papperskorgen. Jag tog vägen förbi Sjömagasinet. På höger sida passerade jag Hakes stenskulptur. Det är stora bumlingar det där, men Hake är också en bjässe till karl, bär hatt, vida kostymbyxor och ormskinnsboots. Jag skulle bli förvånad om fassan och Hake aldrig har träffats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar